Húsos ravioli citromos petrezselyem mártással

Ritkán készítek tésztát, mivel kicsit érzékeny vagyok rá, viszont jó GM tésztát még nem ettem. Jó, nem is törtem kezem-lábam, hogy megtaláljam a tökéletes receptet.... Rászántam magam, hogy saját kicsi kezemmel készítsem a tésztát, tuti hatással van még mindig rám a nyáron felfedezett az Il Mercato éttermet, ahol csodálatos tésztákat ettünk.. Tehát abban biztos voltam, hogy töltött tésztát fogok készíteni, kicsit körülnéztem és találtam meg ezt a receptet, kicsit átdolgoztam és született meg ez az étel.


Hozzávalók:

Tészta:
2 tojás
20 dkg liszt
4 ek víz

Töltelék:
 10 dkg (maradék) sült hús
2 szál újhagyma felkarikázva
10 dkg reszelt sajt
1-2 ek tejföl
bors

Mártás:
5 dkg vaj
2 ek liszt
3 dl tej
2 dl tejszín
citromlé
fél csokor petrezselyem

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, folpackba csomagoljuk és fél órát pihentetjük. Addig elkészítjük a töltetéket: késes aprítógéppel összedolgozzuk a hozzávalókat, félretesszük.

A tésztát a pihentetés után nagyon vékonyra kinyújtjuk, ha van tésztanyújtó gépünk, akkor kicsit egyszerűbb. Kiszaggatjuk egy pogácsaszaggató / pohár segítségével a korongokat, mindegyike egy kiskanál tölteléket teszünk és betakarjuk egy másik tésztakoronggal. A tészta széleit kicsit bevizezzük, hogy jobban tapadjanak egymáshoz és egy villa segítségével alaposan összenyomjuk. Sós forró vízben kifőzzük a tésztát. 

A mártáshoz egy lábasban felolvasztjuk a vajat, megszórjuk liszttel és megpirítjuk. Felöntjük a tejjel és a tejszínnel és besűrítjük. Sózzuk, citromlevet adunk hozzá és amikor már kész, belekeverjük az apróra vágott petrezselymet.

A kifőtt raviolit tálalás előtt megforgatjuk olvasztott vajjal és a mártással kínáljuk.

Jó étvágyat hozzá!



Megjegyzések