Kadai csirke delhi módra

Nyertem egy negyedéves Jamie magazin előfizetést és ebben találtam ezt a receptet. Bonyolultnak tűnhet, de rém egyszerű, a végeredmény pedig egy kellemesen fűszeres csirke, hűsítő raita-val, naan-nal, rizzsel.... tökéletes egy baráti összejövetelhez , családi ebédhez  :)


Hozzávalók:

1 zöld chili durvára aprítva
5 gerezd fokhagyma durvára aprítva
2,5 cm gyömbér meghámozva és durvára aprítva
1 közepes hagyma vékonyra karikázva
2 nagy paradicsom durvára vágva
1 púpozott evőkanál őrölt koriander
1,5 kg egész csirke vagy 1,5 kg comb (én most combot és mellét használtam,mert nálunk az a menő)
1/2 tk. garam masala
1/2 csokor durvára vágott korianderlevél  (kihagytam, mert a korianderlevél nekem szappanízű...)

Raitahoz:
1/2 kígyóubi kis kockára vágva
250 gr natúr görög joghurt
őrölt kömény, só
olívaolaj

Garam masala:
5 cm kasszia  hasonló a fahéjhoz)
2 babérlevél
1 tk fekete bors
1 fekete kardamom, a mag kiszedve
1 kk köménymag
6 szegfűszeg

Kezdjük a a garam masala fűszerkeverékkel, mozsárban törd durvára a fűszereket és tedd félre.

Turmixgépben daráld le a zöld chilit, a fokhagymát és a gyömbért, amíg sima pépet nem kapsz, egy kis vízzel hígíthatsz rajta, tedd félre.

A raita hozzávalóit keverd össze és tedd félre.

Egy vastagaljú lábasban melegítsd fel az olajat közepes lángon, pár másodperc alatt pirítsd meg benne a garam masalát. Add hozzá a hagymát és dinszteld 12-14 percig. Majd add hozzá a chilis keveréket és ha szükséges egy kevés vizet. Keverd bele a paradicsomot, főzd még pár percig, amíg a paradicsom megpuhul.
Add hozzá a koriandert, pár perc pirítás és mehet bele a csirke. Sózd meg és pirítsd 6 percig majd vedd le a lángot takarékra és lefedve, néha megkeverve főzd 30 percig. Folyadékot nem kell hozzáadni, mert a csirkében van elég, amit a főzés során kienged és abban fog megpárolódni a hús. Ha elfőne, akkor adj hozzá egy kevés vizet. Ha megfőtt, add hozzá a garam masalát, szórd meg korianderzölddel és tálalhatod is. Én köretnek rizst és naant kínáltam hozzá, no meg persze a raitát.

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések