Gluténmentes túrógombóc

 Nemrég derült ki, hogy gluténérzékeny lettem... viszonylag könnyen megy az átállás, mert már korábban elkezdtem a fehér lisztet kiváltani valami mással. Tesztelgetünk, próbálkozunk, recepteket keresgélek a neten. Ezt a túrógombóc receptet is ott találtam, tökéletes, nem mondható meg, hogy kicsit másképp készült. Szerintem az emberek nagy része amikor meghallja azt a szót, hogy gluténmentes, egyből egy ízetlen, rettenetre gondol. Holott ez nagyon nincs így, azért mert ez étel a megszokotthoz képest másképp készül, még lehet finom. Sőt! Egyre több GM termék kapható, pékségek nyílnak, bisztrók stb. Van étel GM verzióban is :)

Néhány apróságon változtattam, íme a recept:

Hozzávalók:

500 g tehéntúró
10 púpozott ek kukoricadara
2 db tojás
4 dkg vaj (olvasztott)
1 vanilíás rúd kikapart magja
reszelt citromhéj 
2 ek cukor

4 ek olaj
10 ek gluténmentes zsemlemorzsa

A gombóc hozzávalóit alaposan összekeverjük és hűtőben legalább 1 órát pihentetjük. Az olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát és félretesszük.
Egy fazékban kevés sóval vizet forralunk, majd a kiformázott gombócokat 2 perc alatt megfőzzük. Gyorsan megfő, így ne főzzük tovább, mert szétesik.
Porcukrozott tejföllel kínáljuk.

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések