Spárgás csirke petrezselymes bugonyával


Imádom a tavasz, az újjá ébredő természetet, a rengeteg friss alapanyagot. Ideje feltölteni a szervezetünket mindenféle finomsággal. A spárgát minden formában nagyon szeretem, leginkább zöld spárgát szoktam használni. Az évek során rengeteget változott pozitív irányba a férjem táplálkozása, a korábbi "rántott hús - sült krumpli" duót sikerült kibővíteni zöldségekkel, különböző nemzetek ételeivel, krémlevesekkel, salátákkal, halakkal. Rettentő büszke vagyok rá! 
A spárgáért nem rajong úgy, mint én, de egy kis rafinériával (sok sajt alá rejtve) zokszó nélkül megeszi. :) A petrezselymes burgonya igazi tavaszi étel, egyszerűen imádom.


Hozzávalók:

1 csirkemellfilé szeletekre vágva
50 dkg zöld spárga
reszelt sajt
só, bors
olaj

1kg újburgonya 
petrezselyem
vaj,olaj

A hússzeleteket befűszerezzük és kevés olajon elősütjük. A megtisztított spárgát sós-cukros forrásban lévő vízben pár perc alatt előfőzzük, leszűrjük, majd egy kis vajat adunk hozzá és félretesszük.

Egy tepsibe kevés olajat teszünk, elrendezzük az elősütött húst, csinosan elosztjuk rajta a spárgát, majd reszelt sajttal megszórjuk. 



Előmelegített sütőben grillfokozaton aranybarnára sütjük.

A körethez a burgonyát megpucoljuk, én általában meghámozom, mert így egyrészt elkerülöm, hogy az újburgonya megfogja a kezemet, másrészt kevesebb eséllyel fog leégni, mint ha csak lekapargatnám a vékony héját... Centis darabokra vágom, majd olaj és vaj keverékén fedő alatt, megsózva, a saját levében megpárolom. Ha megpuhult összekeverem a finomra vágott petrezselyemmel.

Jó étvágyat!

 

Megjegyzések