Humusz

A padlizsánkrém után a 2. kedvenc "kencém". Imádom érezni benne a szezámpasztát, a fűszereket, a krémes mégis kissé darabos állagát  a meleg pirítóson...és a macskámnak is ízlett....hmmm
Eddig valahogy kimaradt az életemből a humusz készítés, pedig tényleg nem egy bonyolult művelet.


Mivel én nem szeretem a konzerv / üveges alapanyagokat, mert mint tudjuk azoknak konzerv, illetve üvegíze van...:D rászántam az időt, hogy beáztassam egy éjszakára, majd megfőzzem a csicseriborsót.  Az összeállítás már tényleg nem nagy ördöngösség,  ízlés kérdése, hogy ki miből mennyit tesz bele. 

25 dkg csicseriborsó beáztatva, majd puhára főzve
2-3 ek. tahini
olívaolaj
fél citrom héja és leve
só, bors
őrölt koriander
római kömény
füstölt őrölt paprika
natúr joghurt

Ha nincs otthon tahini, azaz szezámpaszta, akkor magunk is elkészíthetjük. Én is ezt tettem és mivel nem zúztam teljesen pépesre, nekem nagyon ízlett...

A humusz hozzávalóit mixer segítségével összeturmixoljuk és pirítóssal tálaljuk.

Jó étvágyat hozzá!





Megjegyzések