Lekvárfőzés

Idén elhatalmasodott rajtam az érzés, rengeteg mindent szeretnék befőzni télire, többek között különféle lekvárokat is. Nem gondolnám, hogy olyan bonyolult művelet, amivel ne tudnék megbirkózni... Anyukámmal rendszeresen főztünk lekvárt, az ő specialitása a sárgabarack.... senki más nem tud olyan isteni baracklekvárt főzni, mint az én anyukám! És ezt minden elfogultság nélkül állítom. De nagyon finom az eper-, meggy-, és a bodzalekvárja is....
Idén úgy gondoltam, hogy én is megpróbálkozom a lekvárfőzéssel, épp ideje "megtanulnom" ezt is :) Kis híján lecsúsztam az eper szezonról, de az utolsó pillanatban sikerült még egy rekesz epret rendelnem és így minden akadály elhárult. Így kezdetét vehette a lekvárfőzés, ami sokkal egyszerűbb, mint ahogy azt gondoltam. Alapos mosást követően kicsumázzuk, igény szerint a nagyobb szemeket kettévágjuk, a dzsemfix által javasolt cukor mennyiséget minimum befelezzük, mert igaz hogy szeretem a lekvárt, de nem a túl édes, szirupos verziót....  2,5 kiló eperhez 30 deka cukrot adtam és 2 tasak dzsemfixet. Felforraljuk az epret a cukorral és a dzsemfixszel és a jól kimosott üvegekbe töltjük, csavaros tetővel lezárjuk és az üvegeket fejre állítjuk, így hagyjuk kihűlni. A legidőigényesebb fázis a csumázás, de megéri!

Egy dologban hibáztam: kevés az 1 rekesz eper... :) kb 10 üveg lekvár lett belőle és muszáj volt egy üveget kibontanom, hogy megbizonyosodjak arról, hogy jó lett... nos, vészesen fogy az eperlekvár!!!!




Megjegyzések