Túrós pite

Egy dologban biztos voltam: pitét fogok sütni. De hogy milyet???? Keresgéltem a neten és erre bukkantam, amin egy kicsit módosítottam. Tényleg hamar "összerakható" pite és nagyon finom. Szabadon variálható, hogy milyen gyümölcsöt teszünk bele, én most mandarint használtam, mert az volt itthon. Jó döntésnek bizonyult, jól harmonizált az édes túróval a kicsit savanykás gyümölcs.

Hozzávalók:

Tésztához:
25 dkg liszt
1 tk sütőpor
15 dkg hideg vaj
csipet só
10 dkg porcukor
1 tojás

A lisztet elkeverjük a sütőporral, a porcukorral és a sóval, majd belemorzsoltjuk a vajat és hozzáadjuk a tojást is. Gyorsan összegyúrjuk a tésztát és betesszük a hűtőbe. A piteformát kivajazzuk és a sütőt előmelegítjük 180 fokra. Jöhet a töltelék.

Töltelék:
50 dkg túró
3 tojás szétválasztva
10 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor 
pici só
1 citrom reszelt héja és pár csepp citromlé
1 mandarin megpucolva, kis kockára vágva

A cukrot, a vaníliás cukrot és a tojás sárgáját habosra keverjük, hozzáadjuk a citrom reszelt héját és a túrót is és végül a kockára vágott mandarint is. A tojásfehérjét kemény habbá verjük egy csipet sóval és a pár csepp citromlével, majd óvatosan beleforgatjuk a túrós töltelékbe. 

A tésztából egy maréknyit félreteszünk, a maradékot kinyújtjuk és a piteformába tesszük. Beleöntjük a tölteléket és a maradék tésztát ráreszeljük. Az előmelegített sütőben kb 35-40 percig sütjük. Próbáljuk megvárni, míg kicsit kihűl... :)
Jó étvágyat hozzá!


Megjegyzések