Paradicsomos húsgombóc kicsit másképp

Igazából ez két recept ötvözése... történt ugyanis, hogy tegnap este kivettem a fagyasztóból a darált husit, hogy készítek majd belőle valamit ebédre. Első ötlet a töltött paprika volt, de azt igazából akkor szeretem, mikor a paprikának szezonja van...így más után néztem, megtetszett a paradicsomos húsgombóc is és a pollo alla cacciatora is, azaz a csirke vadász módra, és mivel nekem darált husim volt, abból készítettem el, az én variációmat.

Hozzávalók:
50 dkg darált pulyka hús
1 fej vöröshagyma apró kockára vágva
4 gerezd fokhagyma összezúzva
1 tojás
5 dl paradicsompaszta
1 marék fekete olajbogyó
bazsalikom
1 ek balzsamecet
1 dl száraz vörösbor
só, bors, olaj

Olajon megdinszteljük a vöröshagymát és a fokhagymát, majd a felét hozzáadjuk a darált húshoz. Ráütjük a tojást, fűszerezzük és alaposan összegyúrjuk. Vizes kézzel gombócokat formázunk belőle. Abban a serpenyőben, amiben a hagymát dinszteltük olajat hevítünk és a gombócokat elősütjük. Egyszerre mindig csak annyi gombócot teszünk a serpenyőben, amennyi kényelmesen elfér és könnyen tudjuk forgatni. Miután az összes gombócunkat elősütöttük, visszatesszük a serpenyőbe a maradék dinsztelt hagymát ráöntjük a vörösbort és összeforraljuk. Beletesszük a paradicsompasztát, az olajbogyót, a bazsalikomleveleket, a balzsamecetet, sózzuk - borsozzuk és kevés cukrot is adunk hozzá. Ha felforrt a mártásunk, mérsékeljük a tűzerőt, visszatesszük a gombócokat és fedő alatt puhára főzzük. Spagettivel tálaljuk.
Jó étvágyat hozzá!
















Ez a receptem megjelent a Kiskegyed Recepttár 2013.májusi számában!




Megjegyzések