Rakott karfiol

Nem így terveztem, de ez lett. Csöppet se bánom, megint valami újat készítettem. Nagyon szeretem a karfiolt, leginkább rántva sok-sok tartárral, köretre nincs is szükség. Csak valaki csinálja meg a panírozást...Ma először azt gondoltam ki, hogy levest készítek belőle, de mivel elég későn mentem be  a konyhába főzés céljából, átgondoltam a dolgot.
Próbáltam leegyszerűsíteni az életemet és így lett a karfiol levesből rakott karfiol, ami nem a legegyszerűbb ételek egyike, már csak azért sem, mert mindent külön elő-meg kell főzni....

Hozzávalók:
1 karfiol rózsáira szedve
1 bögre rizs
1 vöröshagyma kockára vágva
2 gerezd fokhagyma felszeletelve
10 dkg szalonna felkockázva
vaj
2 ek liszt
kb 4-5 dl tej
só, bors, szerecsendió
reszelt sajt

Megfőzzük a rizst, közben megfőzzük a rózsáira szedett karfiolt is. Egy sokadik lábosban olajon megdinszteljük a hagymát, megpirítjuk a szalonnát és beletesszük a fokhagymát is. Ha ez kész van, félretesszük. 
Most jöhet a besamel, amihez 1 fakanálnyi vajon megpirítjuk a lisztet és felengedjük meleg tejjel, felforraljuk és 5 percig főzzük, fűszerezzük sóval, borssal és őrölt szerecsendióval. (Ez eddig már 4 edény...) Egy jénaiban elkezdjük a rétegezést: először a hagymás-szalonnás-fokhagymás alap felére rátesszük a majdnem teljesen megfőtt karfiol felét, erre megy egy réteg rizs és a besamel fele. Majd jöhet a következő kör a maradékokból, a tetejére, ami ugye a besamel, reszelt sajtot szórunk. Előmelegített sütőben 20 percig sütjük.
Jó étvágyat hozzá!


Megjegyzések