Rakott káposzta

Ami káposztából készül, az csak jó lehet. Jó ideje ízlelgetem tekovacs receptjét az egyik webszakácskönyvön és most úgy döntöttem kipróbálom. Persze egy lightosabb verziót csináltam, sertés hús helyett csirkét használtam és a szalonnát is hanyagoltam. Így utólag egy kis füstölt íz jó lett volna bele, no majd legközelebb.

Hozzávalók:
1 kg savanyú káposzta
1/2 kg csirkemell apró kockára vágva
1 pohár rizs
1 szál kolbász felkarikázva
2 fej vöröshagyma kockára vágva
3-4 gerezd fokhagyma összevágva
1 nagy pohár tejföl
só, bors, piros paprika, őrölt kömény
olaj

A savanyú káposztát kevés olajon őrölt köménnyel megszórva fedő alatt megdinszteljük. A rizst megfőzzük. A csirkehúsból pörköltet főzünk, de most hosszabb lével. Olajon megpároljuk az egyik vöröshagymát, hozzáadjuk a fokhagymát, majd megszórjuk pirospaprikával és beletesszük a húst. Jól átkeverjük, sóval, borssal fűszerezzük és annyi vizet öntsünk rá, hogy majdnem ellepje. Fedő alatt 25 percig főzzük. Most hogy minden meg van főzve, jöhet a rétegezés: egy tepsit vajjal kikenünk, beletesszük a káposzta harmadát, erre megy a rizs fele, amire a pörkölt illetve a kolbászkarikák fele. Tejföllel megkenjük és jöhet a következő sor: káposzta - rizs - pörkölt - kolbász - tejföl; a legfelső réteg káposzta legyen tejföllel megkenve. Kevés vizet öntsünk alá, majd alufóliával lefedve, előmelegített sütőben 30 percig süssük. Fél óra után vegyük le a fóliát és további 20 percig pirítsuk. 
Jó étvágyat hozzá!


Megjegyzések