Vörösbab leves

Nem egy tipikus nyári étel, de ahogy "lapozgattam" az egyik kedvelt online receptgyűjtemény oldalon, rátaláltam erre a kis remekműre (köszönet Makkermanónak az eredeti receptért). Kicsit módosítottam rajta és egy nagyon ízletes leves kerekedett ki belőle. Azt hiszem bekerült a repertoárba. Nem szoktam konzerv alapanyagokat használni, de ezzel most kivételt tettem és nem bántam meg.

Hozzávalók:
2 vörösbab konzerv lével együtt
1 fej hagyma apróra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 db sárgarépa karikára vágva
2 db fehérrépa feldarabolva
1 szál füstölt kolbász felkarikázva - ez a lelke
2 babérlevél
borsikafű
ételízesítő, bors
tejföl, liszt
ecet, víz

Olajon megpároljuk a hagymákat, rádobjuk a kolbász karikákat és jól kisütjük őket. Mehet rá a kétféle répa és felöntjük a babkonzervek levével. Fűszerezzük, fedő alatt félig megfőzzük. Kb. 15 perc elég is és mehet rá a vörösbab és egy kevés víz. Kóstoljuk meg, hogy esetleg után kell e még fűszerezni, aki szereti, kevés ecetet is tehet bele - én tettem vagy egy kis erős paprikát :). Felforraljuk, pár percig főzzük még és a végén behabarjuk. Kiforraljuk és tálalhatjuk is. Sacc/kb 40 perc alatt íncsiklandozóan finom leves készíthető.
Jó étvágyat!


Megjegyzések