Tikka masala csirke

Ma egy kicsit fűszeresebb ebédre vágytunk, így indiait készítettem. Mivel tikka masalát még nem főztem, körülnéztem a neten, hogy is kell ezt csinálni. Több receptet átolvasva végül az alábbi lett az én verzióm. És a boltba is csak paradicsomkonzervért kellett leugrani, minden más volt itthon :-)

Hozzávalók:
1 csirkemell kockára vágva
1 és 1/2 fej hagyma nagyon apróra vágva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
1/4 kk chilipor
1/2 kk kurkuma
1 kk gyömbér
1 kk garam masala
1 kk koriander
1/2 ek cukor
1 doboz hámozott paradicsomkonzerv
1 kis pohár joghurt

Kevés olajon szép barnára pirítjuk a csirke kockákat, majd kiszedjük a serpenyőből és melegen tartjuk. A serpenyőben maradt olajon megpároljuk a hagymát, rádobjuk a fokhagymát és a fűszereket, néhány másodpercig pirítjuk - vigyázzunk nehogy megégjen  a fűszer - és mehet bele a cukor és a paradicsomkonzerv, sózzuk és borsozzuk. Felforraljuk, szükség szerint kevés vízzel hígíthatjuk a szószt, beletesszük a sült csirke kockákat és 10 percig alacsony lángon főzzük. Amikor elkészül, belekeverjük a joghurtot is.

Készítettem hozzá ún. raita-t, ami a tzatziki indiai változata:
1 kígyóuborkát meghámozunk, lereszelünk, besózzuk és félretesszük
3-4 ek sűrű joghurtba belekeverünk 3 gerezd zúzott fokhagymát, 1/2 kk őrölt római köményt és ugyanennyi gyömbért, sózzuk, borsozzuk és belekeverjük a kifacsart uborkát. Mehet a hűtőbe, hogy kicsit összeérjenek az ízek.

A tikka masalát ehetjük rizzsel is, de én inkább naan-t (http://mivanitthon.blogspot.com/2012/03/indiai-csirke-naannal.html) készítettem hozzá.

Jó étvágyat!



Megjegyzések

  1. Drága Krisztina! Hol lehet befizetni erre a remekbe szabott finomságra??? ;) Minden tiszteletem eme szuper tehetségnek, aki Benned lakozik... :P Ízmesternek foglak ezek után hívni!! :) Csókol Zsu, a nagy kritikus... :P

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése