Az első almás pitém

Napokon keresztül almás pite ehetnékem volt, és mivel még soha nem készítettem, körülnéztem a világhálón… Az alábbi recept tetszett meg, annyit módosítottam, hogy „csak” fél zacskó sütőport tettem a tésztába, mert az egy egész zacskót sokalltam.  És vaníliás cukorból a bourbont használtam. Minden elfogultság nélkül, nagyon finom lett.

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg vaj
40 dkg finomliszt
12 dkg kristálycukor
1 tojás
1/2 citrom reszelt héja és leve
1/2 csomag sütőpor
2 csomag vaníliás cukor
1-2 evőkanál tejföl


Hozzávalók a töltelékhez:
1,5 kg alma
sok sok fahéj
2 csomag vaníliás cukor


A vajat elmorzsoljuk a liszttel, majd a többi hozzávalóval együtt puha tésztát gyúrunk. Hagyjuk pihenni, tegyük be a hűtőbe. Ezalatt meghámozzuk és lereszeljük az almát, és lereszeljük, megszórjuk a vaníliás cukorral és fahéjjal. A tészta egyik felét lisztezett deszkán kinyújtjuk és kivajazott – morzsázott tepsibe tesszük. Megszórjuk a kifacsart almával és meghintjük egy kis zsemlemorzsával (dióval finomabb lenne, de nem volt most otthon. A maradék tésztát is kinyújtjuk és a sodrófa segítségével az alma tetejére fektetjük. Villával megszurkáljuk, és felvert tojássárgájával megkenjük. 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsül. Próbáljuk megvárni, míg hűl egy kicsit és utána felszeleteljük és porcukorral megszórjuk. A receptet a femina. hu oldalon találtam.
Jó étvágyat!


Megjegyzések