Töltött gomba újragondolt tócsnival és fokhagymás joghurttal

Egyik hétvégén megszállt az ihlet és ezt készítettem ebédre. A töltött gombát rendszeresen készítek, de mint sokszor, most megint változtattam a recepten.

Hozzávalók:
10 rántani való gomba
3 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma kockára vágva
25 dkg csirkemell apróra vágva
hegyes erős
grill zöldségfűszer
2 tojás

A megtisztított gombafejeket kiskanál segítségével kicsit kikaparjuk, a kalapokat egyenesre vágjuk, hogy a tepsiben stabilan üldögéljenek. Az apróra vágott vöröshagymát olívaolajon üvegesre pároljuk, beleszórjuk az apróra vágott fokhagymát, hegyes erős paprikát (általában 2 karika elegendő), és a csirkemell kockákat. Erős lángon pirítjuk, majd hozzátesszük a gomba kikapart belsejét, mérsékeljük a lángot, megszórjuk a grill zöldségfűszer keverékkel és 15 percig főzzük. Hagyjuk hűlni kicsit, majd belekeverjük a 2 db felvert tojást. Az előkészített gombafejeket kiolajozott tepsibe tesszük, belekanalazzuk a tölteléket és előmelegített sütőben - 175 C - kb. 30 percig sütjük. A sütés vége előtt pár perccel reszelt sajttal megszórjuk.

Köretnek tócsnit készítettem, amit a klasszikus recepthez képest reszelt sárgarépával egészítettem ki és olaj nélkül a sütőben sütöttem meg.

Hozzávalók:
6 db burgonya lereszelve
2 db sárgarépa lereszelve
2 tojás
liszt
só 
bors

A hozzávalókat alaposan összekeverjük,sütőpapírral kibélelt tepsibe kis halmokat teszünk, kicsit kilapítjuk és 180 fokos sütőben, egyszer megfordítva 40 percig sütünk. 

Ha mindez elkészült, akkor fokhagymás joghurttal és zöldsalátával kínáljuk.

Jó étvágyat!


Megjegyzések