Grill ebéd

Reggel az jutott eszembe, hogy a hűtőben lévő maradékokkal kezdeni kellene valamit. Vegyük sorra mi mindent találtam: előző napról 3 szem héjában sült burgonya, 1/2 sütőtök, 1 alma, csirkemell, joghurt, sajt, némi saláta....és akkor jött a nagy ötlet, grillen süssünk meg mindent, amit lehet :-) 

Így a csirkemellet vékony szeletekre vágtam, bepácoltam grill fűszerkeverékkel és félretettem. Meghámoztam, felkarikáztam a sütőtököt és az almát is, amit megszabadítottam a magházától is. Néhány kanál joghurtot elkevertem 3 gerezd fokhagymával és lefedve betettem a hűtőbe, hogy összeérjen mire elkészül az ebéd. Az előző napi burgonyákat szintén meghámoztam és felkarikáztam,  olajozott tepsibe sorba tettem és mindegyik karika tetejére egy kis szelet sajtot tettem. Ez így már mehetett is a sütőbe, csak annyit időre, amíg a sajt szépen ráolvadt a burgonyákra. Elő a grill serpenyővel, amit jól felforrósítottam  és elkezdtem megsütni benne a pácolt csirkét, az alma- és sütőtökkarikákat. Mivel a tök nehezebben puhult, mint az alma és a csirke, bő 5 perces serpenyőben való elősütést követően átpakoltam a tökkarikákat egy kis tepsibe és ment már is az előmelegített sütőbe, ahol 10 perc alatt meg is sültek.
Isteni lett! A fűszeres csirke az édes sütőtökkel és almával, mellé a sajtos burgonyakarikák  fokhagymás joghurttal, valami mennyei. A férjem szerint gasztro mágus vagyok, elfogult :-)


Megjegyzések