Vadas pulykából

Ma sikerült olyan recepteket összeválogatnom és elkészítenem, melyeket vagy nagyon rég ettem vagy eddig még nem készítettem, de felkeltette az érdeklődésemet. A vadas az előbbi kategóriába tartozik, nem is emlékszem mikor ettem utoljára. Mivel a fagyasztóban volt még egy szép darab pulykamell és minden egyéb is, csak a zöldségeshez kellett elugrani répákért.

Hozzávalók:

60 dkg pulykamell felszeletelve
4 db sárgarépa felkarikázva
2 db fehérrépa felkarikázva
1 fej vöröshagyma kockára vágva
2 gerezd fokhagyma összevágva
3 babérlevél
só, bors, cukor, mustár, citromlé
tejföl

A húst sózzuk - borsozzuk és kevés forró olajon megpirítjuk, majd egy tányérba kiszedjük és félretesszük. A visszamaradt olajon megdinszteljük a hagymát, hozzáadjuk a fokhagymát és a babérlevelet is és a répakarikákat is. Kicsit összepirítjuk, majd annyi vízzel öntsük fel, ami ellepi. Visszatesszük a hússzeleteket, ha kell vizet öntünk még rá és közepes lángon, fedő alatt puhára pároljuk. Amikor már minden finom puha, kiszedjük a húst és a babérleveleket. A fazék tartalmát botmixerrel pürésítjük, és jöhet az ízesítés: cukor - mustár - citromlé. Ki ahogy szereti, annyit tegyen bele. Szükség szerint még sózzuk, majd kevés tejföllel behabarjuk a mártást és végül visszatesszük a húst is. Aki szereti zsemlegombóccal is eheti, én tésztapárti vagyok. :)
Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések