Narancsos-kardamomos kuglóf

Életem első kuglófja... jó ideje tervezgetem már, hogy ki kellene próbálni a kuglófsütést. Kedvenc online receptáramon olvasgattam, mikor rátaláltam az alábbi receptre. Gyorsan és könnyen összeállítható, a sütés idejét meg elütöm a csatatér helyrehozatalával: hétvégén általában bomba robban a konyhámban, mert ilyenkor kihasználom a hétvégét arra is, hogy többféle ételt készítsek és sütit süssek!
De térjünk vissza a kuglófhoz. Ebben a receptben ami megtetszett, az az ízesítés: narancs és kardamom. Külön-külön is kedvelem őket, de együtt? Zseniális párosítás.

Hozzávalók:
250 g nádcukor, de kristálycukorral is tökéletes
3 db tojás
100 g olvasztott vaj
1 narancs héja és a leve
130 ml görög joghurt,
250 g liszt
1,5 tk őrölt kardamom
1 tk sütőpor
1 csipet só

A tojásokat habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a görög joghurtot, a narancs héját és levét, majd elkeverjük.
A sütőporral, sóval és kardamommal elkevert lisztet a keverékhez szitáljuk, és összekeverjük a tésztát. 
Kivajazott/lisztezett kuglóf formába öntjük és előmelegített, 170 fokos sütőben, 35-40 percig sütjük. Ha már langyosra hűlt, akkor kifordítjuk a formából, porcukorral megszórva tálaljuk. A recept kisebb formához való, de nekem 24 centiskuglóf formám van. Ezért lett ilyen nagy és kicsit lapos. De az ízén nem rontott :)

A receptért köszönet Ízhuszárnak!

Megjegyzések