Töltött pizzatekercs

Egy dologban biztos voltam a mai ebéddel kapcsolatban: pizzaféleségre vágyom. De nem a klasszikus pizzára, hanem valami másra. Így elkezdtem kutakodni a világhálón és rábukkantam erre a receptre, amit aztán el is készítettem. Cseppet se bántam meg, mert a tészta könnyű és puha, a tölteléknek pedig tényleg az ízlésünk szab határt.
Egy hozzávaló viszont tényleg fontos, a füstölt sajt vagy a bacon. Egyszerűen követeli a tészta a füstölt ízt! Higgyék el nekem... :)

Az eredeti recepthez képest és a hozzávalók 3/4-t használtam, kettőnknek ez is több mint elég lett.

Hozzávalók:

Tésztához:
60 dkg liszt
1 tasak élesztő
1 ek cukor
1 ek só
 4 dl langyos tej
1,5 dl olaj

Töltelék:
1 nagy doboz tejföl
3 gerezd fokhagyma
20 dkg sonka
20 dkg sajt, ez lehet vegyesen füstölt és sima trappista is
1 nagy fej lilahagyma

Tekercsek tetejére:
1 tojássárgája
1 ek tejföl
szezámmag


A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, konyharuhával letakarjuk és 1 órát kelesztjük. Miközben kel a tészta, kikeverjük a pohár tejföl a 3 gerezd zúzott fokhagymával, kis kockára vágjuk a sonkát és a lilahagymát, a sajtot lereszeljük. A tojássárgáját elkeverjük a kanál tejföllel. Ha megkelt a tésztánk, akkor két cipóra osztjuk, így könnyebb vele dolgozni. Kicsit lisztezett  deszkán vékonyra kinyújtjuk, majd megkenjük a fokhagymás tejföllel, megszórjuk a sonka és lilahagyma kockákkal és jó vastagon a reszelt sajttal. Szorosan feltekerjük és sréhen felszeleteljük, hogy háromszögeket kapjunk. A tetején megkenjünk a tojássárgájás tejföllel, megszórjuk szezámmaggal és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk. Ha maradt reszelt sajt, azt is rászórhatjuk a tetejére. Hagyjunk elég helyet közöttük, mert sütés közben kicsit megnőnek. Előmelegített 180 fokos sütőben kb 20 percig sütjük.
Jó étvágyat hozzá!



Megjegyzések