Sült oldalas

Ritkán készítek sertéshúsból ételt, mert csak én eszem. De most olyan szép oldalas láttam a hentesnél, hogy kísérletezni támadt kedvem. Nem akartam a hagyományos módon fokhagymásan megsütni. Készítettem egy pácot, majd sütőzacskóban megsütöttem, végül megpirítottam és maga volt a gyönyör.

Hozzávalók:
1/2 kg oldalas a csontok mentén feldarabolva
1 fej hagyma apróra vágva
4 gerezd fokhagyma összevágva
2 ek. szójaszósz
1 kk. gyömbér
1/2 kk. őrölt koriander
chili ízlés szerint
só, bors
olaj

Az összes hozzávalót jól összekevertem, ez volt a pác, amiben legalább egy órát pihentek az oldalas darabkák. Majd mikor már elérkezettnek láttam az időt, az egészet (pácostul) beletettem egy sütőzacskóba és előmelegített, 180 fokos sütőben egy órát sütöttem. Végül a zacskóból kiszabadítva még fél órát pirítottam. Mivel az oldalas a saláták és grillezett csirkék után kicsit nehéz lehet, könnyedebb köretre vágytam: egyszerűen egy cukkinit hasábokra vágva megsütöttem és tökéletes kísérője lett az oldalasnak.
Jó étvágyat!













Megjegyzések